Vis hensyn

Kom i god tid før klassen starter, dørene åpnes 15 minutter før. Vil du skifte, bruker du toalettet. Rene og velstelte føtter gjør både yogamatta og de rundt deg glad).

Skru mobilen på lydløs, og hold støynivået nede når du oppholder deg utenfor studioet.

Benytt tiden før klassen til å lande og finne ro. Legg deg gjerne ned på ryggen på matta. Kommer du for sent, lister du deg inn, finner fram en matte og legger deg ned et par minutter før du henger deg på resten av klassen.

Vær tilbakeholden med bruk av parfyme før klassen. Det kan forstyrre andre deltakere.

Si alltid fra til instruktøren om du har skader eller plager som det må tas hensyn til. Ved graviditet er det enkelte stillinger man bør unngå eller modifisere, så gi beskjed om dette.

Viktigst av alt; vis hensyn til deg selv og din egen kropp. Dagsform og yteevne varierer fra dag til dag. Lytt til kroppen og aksepter dine muligheter og begrensninger.

Bekledning

Kle deg i løse og behagelige klær som ikke hindrer bevegelse.

Personlige eiendeler legges igjen i oppholdsrommet.

Ta av briller, klokke, ringer, smykker og lignende.

Utstyr

YaYoga leier ut matter til alle som går på kurs og kommer på drop-in timer for kr. 10,- per gang.

For de som praktiserer jevnlig anbefales det å investerer i egen matte, mye fordi dette også fungerer som ditt helt egne mobile treningsrom.

Vi anbefaler å kjøpe yogamatter hos https://www.lumiyoga.no

Ta med eget håndkle om du svetter mye. YaYoga låner ut pledd.

Mat og drikke

Unngå å spise store måltider nærmere enn 2-3 timer før kursstart.

Drikk gjerne før og etter timen, men unngå å drikke underveis i timen.